Tips #6 - Det virker umulig helt til det er gjort! (nevergiveupbyberit) hits

Tips #6 - Det virker umulig helt til det er gjort!

Det sette seg et ml og faktisk gjennomfre det virker s uoppnelig for enkelte at de ikke gidder sette seg et ml en gang. De er kanskje misfornyde med seg selv og klager og syter og syns synd p seg selv. Kjipt ha det p den mten, man kommer ingen vei ved ikke gjre noe med det man er misfornyd med.

Jeg selv var ikke fornyd med vekta og kroppen min for noen r siden. Jeg hadde konkurrert i fitness og kroppsbygging og var lei av s mye trening. Kostholdsrsegimet man har nr man skal konkurrere er slitsomt for kroppen og ogs for hodet. 8 mnd. etter siste konkurranse ble jeg gravid og veide til slutt 92 kg, gikk ned til 83 etter fdselen. Jeg var sliten etter fdselen og fortsatt lei av den vanlige treningen jeg var vant til.

Opplevde lite treningsglede

Jeg trente allerede 3 uker etter fdselen, og fortsatte jevnt 3-4 dager i uken en periode. Men treningen ga meg ikke den gleden jeg vanligvis pleiede oppleve under trening. Jeg ga ikke opp, trente jevnt allikevel. Jeg var ikke fornyd med kroppen min, og jeg greide ikke finne glede i treningen. Jeg visste hva som skulle til, det var endre p kosten. Jeg visste hva jeg kunne spise, men jeg hadde ikke lyst til spise det.

Til slutt tok jeg kontakt med en god venninne, som heter Yvonne og er personlig trener. Jeg sa at jeg orka ikke den konkurranse diett maten og at jeg ville leve litt normalt ved siden av g p en kostholdsplan. Yvonne tilbd seg hjelpe meg med sette opp en kostholdsplan som var litt mer "normal" bare for sette meg i gang. Og det gikk overraskende bra. Jeg er et vanemenneske s for meg er det ikke noe problem spise den samme maten i flere mneder i strekk. Jeg spiste det som stod p dietten fra Yvonne og merket straks at jeg begynte g ned. Det gikk sakte, men jeg hadde ikke drlig tid. Det viktigste var at jeg gikk nedover jevnt og trutt til jeg flte at jeg var fornyd med kroppen. Jeg hadde som hovedml komme under 65 kg, men satte ingen tid p nr det skulle vre.

Fant ut at dietten ikke trengte vre ensformig

Etterhvert ble jeg vant til maten, hvor mye jeg kunne spise av hver matvare. Hva jeg kunne bytte ut en matvare med. Hvor mye jeg kunne ta av den andre matvaren for at det skulle stemme snn ca med nringsinnhold og kalorier. Jeg lrte mer og mer mens jeg holdt p, og eksperimenterte med nye matvarer hele tiden. Kostholdet mitt ble mer variert og jeg flte at jeg levde mer normalt. Jeg brukte et verkty der jeg loggfrte all maten min og dette verktyet regnet ogs ut hvor mye jeg kunne bruke av en matvare hvis jeg byttet den ut.

Det gjr at jeg i dag kan spise hva jeg vil, ikke hvor mye jeg vil, men hva jeg vil. Jeg passer p at jeg fr riktig mengde av de matvarene jeg spiser slik at jeg ikke overskrider det daglige kaloriinnholdet jeg skal ha. Det er en del pes i starten,Det blir enkelt etterhvert. men man m jo lre seg en hel del nye ting. Det blir som lre seg et fag eller noe, man m sette seg inn i en del nye ting man ikke er vant til. Man skal lre samtidig som man praktiserer. Det tar tid, men det er verdt det.

Ndde til slutt mlet

I slutten av 2013 begynte jeg virkelig bli fornyd med kroppen, jeg var under 71 p vekta. Jeg hadde ikke drlig tid s jeg stresset ikke, men jeg fortsatte i det samme lpet. Jeg skulle under 65 kg. Det har jeg klart n i r, mens jeg var p ferie. Og jeg veide 64,2 kg i dag p morgenen. Det har tatt tid og det har tidvis vrt slitsomt, men n er det gjort. N har jeg kommet dit jeg ville.

Veien videre

Jobben min framover n er eksperimentere for finne ut av hvor mye jeg kan spise for holde meg her jeg er n. Jeg vil ikke g ned mer, s jeg er ndt til sette opp det daglige kaloriinntaket litt etter litt og finne ut hva jeg skal ligge p uten begynne legge p meg igjen.

En tidligere skolevenninne skrev dette til meg p Facebook i gr:

Tusen takk

Det er super snilt sagt av henne, men jeg har ikke gjort noe annet enn skrive om temaer som opptar meg. Samt svare p ting jeg blir spurt om. Det var hun som bestemte seg for starte og hun satte i gang, hun oppskte informasjon og hun gjr det p sin egen mte. Det er en bra mte gjre det p mener jeg.Det m passe for en selv og sin egen hverdag.Takk for de fine ordene Mona, du har gjort en knalljobb s langt. Lykke til videre!!

PS. Det vite at noen har greid sette seg et mt og sette i gang mend gjennomfring ved hjelp av mine rd og tips gir meg motivasjon til trene videre, til fortsette hjelpe de som trenger det og til fortsette ske informasjon om temaet jeg lever og brenner for.

Poenget mitt med dette innlegget er at det er ikke noe som er umulig. Man m bare sette seg et m og faktisk gjennomfre koste hva det koste vil.

Har du et ml du vil oppn? Har du startet? Har du en plan?

Lykke til og god helg!

XOXO

#blogg #trening #motivasjon #kosthold #fitness #sport #styrke #lping #nike

    Flg meg gjerne p instagram:
    @nevergiveupbyb

    @nevergiveupbyb

     

     



    Image and video hosting by TinyPic



  • 06.02.2016 kl.21:50 i Nice to know
  • 4 kommentarer



4 kommentarer

bjoernki

07.02.2016 kl.07:00

Flottbjente du :)

Jeg har et par ml: Slutte ryke, samt spise sunnere og jevnt. Det med ryking er nok den verste av de to. Hater rykesuget. Men det med spise sunt og jevnt gr bedre. Spiser havregrt som holder meg gende store deler av dagen, og s spiser jeg fisk og rent kjtt sammen med ris og grnnsaker.

nevergiveupbyb

08.02.2016 kl.10:30

bjoernki: S BRA!!! Ml er viktig! Og det viktigste er at det funker for deg, bra jobba ;)

Hanna

21.02.2016 kl.18:48

Hei, hvilken kalkulator bruker du for regne om hva du kan spise/bytte i andre matvarer? finner ingen jeg ! :) ha en fin dag:)

nevergiveupbyb

21.02.2016 kl.18:58

Hanna: Hei, jeg bruker www.myfitnesspal.com Den finnes ogs i app tilpasset til alle operativsystemer. Og du kan stille den inn p norsk. Den har maaaange norske matvarer og du kan lett legge inn det du ikke finner der.

Skriv en ny kommentar

nevergiveupbyb

nevergiveupbyb

36, Oslo

Jeg er over gjennomsnittet interessert i trening og lever en sunn livsstil med fokus p kosthold. Jeg er bestemt og har meninger som ikke alltid er helt politisk korrekte, som jeg kan finne p dele enten fordi jeg nsker f det ut eller fordi jeg nsker skape debatt rundt noe. Noen vil reagere , noen vil fle seg truffet (kanskje berettiget, kanskje ikke og andre vil vre endog. Slik vil det alltid vre! Jeg har en fantastisk snn p snart ni r som bor store deler av tiden med meg. Jeg har en mann som alltid er der for meg og som sttter meg i mine mange tidvis spr innfall, noe jeg setter utrolig pris p! Takk Frode, du er SUPER! Jeg er personlig trener, kostholdsveileder og instruktr. Deg har lang fartstid i bransjen og har gjennom renes lp tilegnet meg mye kunnskap. Jeg deler den gjerne, men det er kanskje ikke alltid du fr hre det DU nsker! I tillegg til det overstende holder jeg p med en mastegrad i aktivitet og bevegelse ved NTNU. Flg gjerne meg, mine tidvis frekke innlegg og min aktive hverdag. Det er jeg som privatperson som har opprettet denne bloggen. Det jeg skriver her er mine meningen og har ikke noe som helst gjre med jobben min eller med mot samarbeid til mine samarbeidspartnere. Til distributrer av FOREVER LIVING, jeg har allerede min egen kontakt p disse produktene!

Kategorier

Arkiv