Tips #9 - Hvordan få trent når man ikke har et gym tilgjengelig? (nevergiveupbyberit) hits

Tips #9 - Hvordan få trent når man ikke har et gym tilgjengelig?

En del lurer på hva de skal ta seg til når de skal på ferie, på helgebesøk til mor og far eller på hytta der de ikke har et treningssenter tilgjengelig. Og en GOD del dropper å trene fordi det blir for "vanskelig". Vet dere hva jeg mener om sånne mennesker? De er LATE og innerst inne er de ikke motivert til å holde seg i form. 

 

Det er fantasien som setter grenser

Når det kommer til fysisk aktivitet er det bare fantasien som setter grenser. Det er utrolig mye som kan gjøres uten noe særlig utstyr. Man må ikke gjøre eksakt de samme øvelsene man gjør når man trener på gymmet hjemme. Man må ikke gjøre akkurat det som blir gjort på gruppetreningstimen. Det viktigste er at man holder seg i aktivitet og at man ikke detter ut av treningen.

 

Slutt å lag tåpelige unnskyldninger, det kommer man ikke spesielt langt med.

I stedet for å komme med dårlige unnskyldninger kan dere ta til dere disse tipsene og se på videoen jeg har lagt ut. I videoen viser jeg og kjendis-bloggeren Lotte Cornelia Ninja Fagerheim hvor enkelt en rumpeøvelse kan gjøres om man ikke har vekter. Øvelsen er riktignok gjort på et gym, men man kan bruke en helt vanlig benk eller en sofa i stedet for en treningsbenk. Om dere vil ta en tur innom bloggen til Lotte kan dere gå inn på  som driver bloggen www.fitfager.blogg.no

 

Enkle tips

- En god del styrkeøvelser kan gjøres uten vekter.
- En god del styrkeøvelser kan gjøres kun med egen vekt.
- Man kan ha med seg trenings strikker i baggasjen som man kan bruke.
- Man kan løpe en tur (det er gratis å løpe ute). 
- Man kan bruke venner eller familiemedlemmer til å hjelpe seg litt. 

 

lI2_4fZJfgIFilmingen ble gjort før jul og noe av materialet er også brukt i Lotte sin blogg

 

Håper dette tipset ga deg litt motivasjon!

Lurer du på noe? Bare spør.

Enten på mail eller i kommentarfeltet!

 

XOXO

 

#trening #fitness #kosthold #vekter #sport #sterk #satselixia #øvelse #blogg #hverdagsblogg

    Følg meg gjerne på instagram:
    @nevergiveupbyb

    @nevergiveupbyb

     

     



    Image and video hosting by TinyPic



  • 09.02.2016 kl.11:12 i Treningstips
  • 2 kommentarer

  •  



2 kommentarer

10.02.2016 kl.12:51

Kan du ha spørsmålsrunde snart?

Ser at du spiser veldig lite mat. Hvordan har du klart p opparbeide deg muskler? Jeg vil si jeg er ganske normalvektig, men vil bli fit. Trener 4 ganger i uka. Hovedsakelig styrke. Kostholdet jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Akk nå prøver jeg å ligge i underskudd fordi jeg vil ned i fettprosent. Blir mye kylling og ris og egg og slikt. Veier og teller kcal. Men merker at jeg skeier ut litt for ofte. Også er jeg redd for at jeg ikke skal få resultater når jeg trener hardt, men spiser mindre.

nevergiveupbyb

10.02.2016 kl.16:24

Anonym: Selvsagt, det er bare å fyre løs med spørsmål.

Jeg har en kroppstype som bygger fort muskler og som lagrer fett raskt. Jeg har trent styrke i snart 20 år. Jeg har ikke alltid spist like rent og har bygget bra i de periodene. Så lenge man trener bar opprettholder man muskelmassen sin selv om man går lavt på kalorier. Man må bare være nøye med næringsinnholdet i maten. Få i seg de riktige tingene. Alt handler om balanse, hvile, trening, mat, hverdagslige aktiviteter. Ja alt egentlig.

Du har rett i at du må ligge på underskudd for å gå ned i fett% Nå aner jeg ikke hvordan du ser ut og hvordan aktivitetsnivået ditt er, så det blir litt vanskelig å gi deg råd på hvordan du skal spise.

Har du fått noen form for veiledning ifht kostholdet ditt?

Ha en fin dag videre :)

Skriv en ny kommentar

nevergiveupbyb

nevergiveupbyb

36, Oslo

Jeg er over gjennomsnittet interessert i trening og lever en sunn livsstil med fokus på kosthold. Jeg er bestemt og har meninger som ikke alltid er helt politisk korrekte, som jeg kan finne på å dele enten fordi jeg ønsker å få det ut eller fordi jeg ønsker å skape debatt rundt noe. Noen vil reagere , noen vil føle seg truffet (kanskje berettiget, kanskje ikke og andre vil være endog. Slik vil det alltid være! Jeg har en fantastisk sønn på snart ni år som bor store deler av tiden med meg. Jeg har en mann som alltid er der for meg og som støtter meg i mine mange tidvis sprø innfall, noe jeg setter utrolig pris på! Takk Frode, du er SUPER! Jeg er personlig trener, kostholdsveileder og instruktør. Deg har lang fartstid i bransjen og har gjennom årenes løp tilegnet meg mye kunnskap. Jeg deler den gjerne, men det er kanskje ikke alltid du får høre det DU ønsker! I tillegg til det overstående holder jeg på med en mastegrad i aktivitet og bevegelse ved NTNU. Følg gjerne meg, mine tidvis frekke innlegg og min aktive hverdag. Det er jeg som privatperson som har opprettet denne bloggen. Det jeg skriver her er mine meningen og har ikke noe som helst å gjøre med jobben min eller med mot samarbeid til mine samarbeidspartnere. Til distributører av FOREVER LIVING, jeg har allerede min egen kontakt på disse produktene!

Kategorier

Arkiv