Tips #13 - Kalorier (nevergiveupbyberit) hits

Tips #13 - Kalorier

Det var en del som reagerte p matinntaket mitt etter at jeg postet blogginnlegget med hvordan jeg spiser en helt vanlig dag. For vre rlig tror jeg de som reagerte kun s p "menyen" og lot vre lese resten. Jeg vil derfor forske forklare hva som er "greia". Les gjerne det frste innlegget jeg refererer til frst ved trykke HER HER HER

Kaloriinntak

For g ned i vekt m man passe p hva man spiser og vre i aktivitet slik at man ikke fr mer energi enn hva kroppen behver. Det er et enkelt regnestykke, man m forbrenne mer kalorier enn hva man inntar for f en vektreduksjon.

Jeg sier ikke at mten jeg gjr det p er den mest riktige mten og at den fungerer for alle, men den fungerer for meg. Og det er vel litt av poenget, at det skal fungere for en selv?


Veldig klar for spise pizza fra Mamma Pizza i Nedre Slottsgate, du kan
beske Facebook siden deres ved trykke HER HER HER

Spiser lite 4 dager i uken

Jeg ligger p 1450-1600 kalorier 4 dager i uken, mandag, tirsdag, torsdag og fredag.

Hykalori dag

P onsdager spiser jeg 2-400 kalorier mer enn de andre dagene, og om jeg spiser 6-700 mer p onsdag s gjr jeg det. Jeg teller ikke, men jeg spiser MER og har fokus p ekstra med karbohydrater. Jeg trener styrke tirsdag og onsdag og har derfor behov for de ekstra kaloriene de dagene.

N sist onsdag spiste jeg masse. Elsklingen tok meg med p en superbra italiensk pizza restaurant nede i sentrum. De hadde kjempe godpizza der. I tillegg spiste jeg ekstra bananer og kylling med pasta p kvelden.


De laget Pizzaen "Quattro Formaggi" med ekstra kylling. Vi trenger ekstra
protein s det er alltid med en proteinkilde i mltidene vre!



Pause fra dietten

Lrdag og sndag spiser jeg hva jeg vil, jeg har spisedag. Jeg trener tungt bde lrdag og sndag og da trenger jeg mer kalorier. Og jeg trenger pause fra mat regimet jeg har ellers i uken. Jeg skal skrive mer om spisedag i et senere innlegg.

Det ha to spisedager pr. uke + en dag der man spiser mer er ikke riktig for alle, men det funker for meg. For noen funker det over hodet ikke.

Hvis man n ser p ukes inntaket mitt er det overhodet ikke s lavt som 1450 kcal.pr dag. Og da stemmer det nok mer for de som reagerte p aktivitetsniv versus kaloriinntak.

Hper dere fikk en litt klarere innfring i hvordan og hvorfor n!

Har dere noen sprsml eller kommentarer, kom med det!!

God sndag alle sammen <3

XOXO

#trening #kosthold #pizza #mat #matblogg #treningsblogg #fitness #blogg #helg #sndag

    Flg meg gjerne p instagram:
    @nevergiveupbyb

    @nevergiveupbyb

     

     



    Image and video hosting by TinyPic



  • 14.02.2016 kl.12:09 i Kosthold
  • Ingen kommentarer



Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

nevergiveupbyb

nevergiveupbyb

36, Oslo

Jeg er over gjennomsnittet interessert i trening og lever en sunn livsstil med fokus p kosthold. Jeg er bestemt og har meninger som ikke alltid er helt politisk korrekte, som jeg kan finne p dele enten fordi jeg nsker f det ut eller fordi jeg nsker skape debatt rundt noe. Noen vil reagere , noen vil fle seg truffet (kanskje berettiget, kanskje ikke og andre vil vre endog. Slik vil det alltid vre! Jeg har en fantastisk snn p snart ni r som bor store deler av tiden med meg. Jeg har en mann som alltid er der for meg og som sttter meg i mine mange tidvis spr innfall, noe jeg setter utrolig pris p! Takk Frode, du er SUPER! Jeg er personlig trener, kostholdsveileder og instruktr. Deg har lang fartstid i bransjen og har gjennom renes lp tilegnet meg mye kunnskap. Jeg deler den gjerne, men det er kanskje ikke alltid du fr hre det DU nsker! I tillegg til det overstende holder jeg p med en mastegrad i aktivitet og bevegelse ved NTNU. Flg gjerne meg, mine tidvis frekke innlegg og min aktive hverdag. Det er jeg som privatperson som har opprettet denne bloggen. Det jeg skriver her er mine meningen og har ikke noe som helst gjre med jobben min eller med mot samarbeid til mine samarbeidspartnere. Til distributrer av FOREVER LIVING, jeg har allerede min egen kontakt p disse produktene!

Kategorier

Arkiv